woensdag 13 december 2017
Versie 3.00.0
  Dé click met Utrecht!


Nieuws per e-mail?
Aanmelden Mijn AOU
Hier gratis aanmelden

Politiekpagina
Nieuwspagina
Meer nieuwspagina
Regio nieuwspagina
Variapagina




Enge tunnel
Column
Gepubliceerd: 2010-09-10
door: Mario Gibbels








Tunnels zijn eng. En die vertraagde A2 tunnel waar de Utrechtse gemeenteraad deze week de hele avond over heeft vergaderd, is héél eng.

Op zich is het een aantrekkelijk idee: alle auto’s onder de grond zodat wij, die boven de grond leven, geen last hebben van de stank en het lawaai.

Maar als je de verschillende stukken leest die, enigszins vertraagd, door het college naar buiten zijn gebracht over deze zogeheten ‘categorie-o-tunnel’ (wat betekent dat het transport van explosieve stoffen is toegestaan!), dan durf je nooit meer met je auto deze tunnel in.

Want wat kan er allemaal niet misgaan in zo’n ruim anderhalf kilometer lange tunnel?! Overstromingen, brand, ontploffende vrachtauto’s, instortende plafonds.

Om zo’n tunnel nog enigszins veilig te maken zijn ruim vijftig verschillende veiligheidssystemen nodig. Daar bovenop moet nog een apart softwaresysteem gebouwd worden om al die veiligheidssystemen met elkaar te verknopen.

En dan nog al die veiligheidsdeskundigen die elkaar tegenspreken: de tunnel is wel veilig, de tunnel is niet veilig.

Mijn conclusie is duidelijk: gooi hem dicht en laat de auto’s er overheen rijden. En bouw er dan van die mooie geluidswallen omheen met prachtige showrooms met snelle bolides. Dat moet makkelijk binnen een jaar lukken.

Mario Gibbels


Stuur dit bericht door!

De Kade
Misdaad loont in Papendorp
Het exploitatietekort van TivoliVredenburg
Hip of simpel
Ongezond Overvecht
Wegduiken
Onderzoeksrapport Zandpad maakt beweringen niet hard
Theedrinken met haatimams
Hoofd- en bijzaken
Mensenhandel op het Zandpad
Het Kees Geldofplein
Een leeg Smakkelaarsveld
Onderkoeld en formeel
Mopperen op ambtenaren
Wel of geen bieb op de Neude
Tegenvallers
Vrouwenvoetbal
Onbereikbare energiedoelstellingen
Verlies nemen
Stukslaan
Geldklopperij
Wim Pijbes als 'sleurmanager' voor het Nieuwe Zandpad
Het meten van mooie voornemens
Het coalitieakkoord: een tikje vaag
De bibliotheek, het postkantoor en 'ponyperdjes'
De schoonheid van verliezen
Herrie
Kiezen
Onzorgvuldige besluitvorming over Biep++
Westpleintunnel
Artist impression
Een nieuwe burgemeester
Draagvlak
Schandpaal
Sterke leiders hebben geen referendum nodig
Bij twijfel smijten
Lege boten
Een toffe peer als burgemeester
Sint Joris en de autolobby
Wolfsen
Windmolens en boze burgers
Stadsvarkentjes
Wachtgeld en boze burgers
Passanten
Piepdemocratie
Piketdienst
Astbestdeskundigen
De eerste fietsfile in Utrecht
BASF-fabriek: veel gedoe om niks
Asbestparanoia
Niet grappig
Mazzelkonten
De film van de familie Nicolich
Matig vitale boompjes
Erger dan hondenpoep
Gouden tijden voor de bouwputtoerist
De familie Nicolich en de Pedobear
Boetes omhoog voor de 'onaantastbaren'
Wolfsen als Kop van Jut
Minder bibliotheken
Zeurpieten
Een dapper raadslid
Kranten en boze burgers
Bomen en grasperkjes
Slopen is goed
Drama
Schone lucht
Marktwerking in het welzijnswerk
Leve het dualisme in de gemeenteraad
Utrechters zijn verwend
Propaganda
Geen beleid, geen problemen
Rustig in de stad
De hond van Pavlov en het Romagezin
Enge tunnel
Hoe verder met het Leefbaarheidsbudget
Nogmaals de WK schermen
Een kwestie van prioriteiten stellen
De redding nabij
Tegenspoed
Afval
'Meesmurfen'
Onderwijs en de stok en de wortel
Een alternatief voor de Spoorlaan
Nieuwe inzichten
Alexander de Grote
Fundamentele keuzes
Wie mag gaan snijden?

© 2007-2012 AllesoverUtrecht